پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118731
مانور تبليغاتي آمريکا بر روي خبري دروغين
تاریخ انتشار : 1393/06/11 10:00:33
نمایش : 1491
مخالفت آمريکا با انجام عمليات نظامي در عراق ٬ زماني که مالکي هنوز نخست وزير بود و نخست وزير جديد انتخاب نشده بود ٬خود گواهي بر حضور نداشتن و عدم تمايل آمريکا براي شرکت کردن در جنگ عليه تروريسم است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عمليات آزادسازي شهر آمرل در عراق از دست نيروهاي داعش٬ آنطور که رسانه هاي عراقي اعلام کرده‌اند٬ با همکاري گسترده نيروهاي ارتش عراق با نيروهاي پيشمرگه کردستان انجام شده و به يکي از بزرگ‌ترين عمليات‌هاي موفقيت آميز عراق عليه داعش در طي چند ماه گذشته تبديل شده است.

 با اين حال به نظر مي‌رسد آمريکاييها نيز به دنبال استفاده از اين موفقيت بوده و سعي دارند اين عمليات را به نام خود سند بزنند. روزنامه نيويورک تايمز در همين راستا با انتشار گزارشي مدعي شد حملات هوايي آمريکا به همراه عمليات زميني نيروهاي پيشمرگه و نيروهاي نظامي وابسته به شيعيان در عراق باعث موفقيت اين عمليات در آمرلي شده است.

 آمرلي مجموعه اي از روستاهاي همجوار است که شيعيان در آن ساکن بوده و طي ۸۰ روز گذشته که تحت محاصره داعش قرار گرفته بودند ٬مقاومت بالايي از خود نشان دادند.

نيويورک تايمز در اين باره سعي کرد تلقين کند : «آمرلي در حالي آزاد شد که نيروهاي شيعه وابسته به ايران و يا آموزش ديده در اين کشور ٬ براي اولين بار هدفي مشترک با آمريکا را دنبال کردند. با اين حال دولت اوباما معتقد است که هيچ همکاري و هماهنگي قبلي ميان اين نيروها با آمريکا وجود نداشته است. به نوشته اين روزنامه آمريکايي اگر چنين اقداماتي ادامه پيدا کند ٬مي‌تواند حامل پيامي در خصوص تغييرات اساسي در روابط ايران و امريکا باشد. اين مسئله مي‌تواند باعث شکل گيري تغييراتي در منافع ايالات متحده در منطقه نيز باشد. آمريکا در صورت قرار گرفتن کنار نيروهاي نظامي شيعه در منطقه نشان مي‌دهد که بايد تغييراتي در نوع نگاهش به اين نيروها به وجود آورد. نيروهاي نظامي شيعه تاکنون به عنوان نيروهاي تروريستي شناخته مي‌شدند اما هم اينک آمريکا خود در حال همکاري با آن‌ها براي هدف مشترکي است. بايد ديد اين اقدامات بيشتر از اين نيز گسترش مي‌يابد يا خير.»

نيويورک تايمز با گفتن اين مقدمه‌ها به سراغ پيام اصلي خود رفته است : «خروج آمريکا از عراق در سال ۲۰۱۱ کار اشتباهي بود و تا زمانيکه آمريکا پاي ميدان مباره با تروريسم نباشد ٬عراقي‌ها و قدرت‌هاي منطقه اي مانند ايران نمي‌توانند کاري از پيش ببرند!»

آمريکا به نيروي نظامي شيعيان تبديل نمي شود
همه اين‌ها در واقع بر اساس يک باور و فرضيه غلط استوار شده و آنهم اين است که آمريکا در عمليات شکست حصر آمرلي حضور داشته است. مخالفت آمريکا با انجام عمليات نظامي در عراق ٬ زماني که مالکي هنوز نخست وزير بود و نخست وزير جديد انتخاب نشده بود ٬خود گواهي بر حضور نداشتن و عدم تمايل آمريکا براي شرکت کردن در جنگ عليه تروريسم است.
ديويد پترائوس ٬ فرمانده نيروهاي نظامي آمريکا در عراق در زماني که اين کشور به تسخير آمريکا درآمده بود ٬قبل از اين بيان کرده بود که اوباما و دولتش نمي‌خواهند به نيروي هوايي دولت شيعي عراق تبديل شوند. پترائوس اعلام کرده بود که آمريکا با نيروهاي شيعه براي جنگ عليه داعش که به گفته او اسلامگرايان راديکال سني بودند ٬ همدست نمي‌شود. او بيان کرده بود که تنها نيروي نظامي که بايد در اين خصوص وارد عمل شو د٬ نيروهاي امنيتي و ارتش عراق هستند.
همين گفته‌ها کافي است که ثابت شود آمريکاييها بر اساس منافع و اهداف تعيين شده اي که در عراق دارند ٬هيچ گاه با نيروهاي شيعه براي از بين بردن داعش همکار نمي‌شوند.

يکي از فرماندهان نظامي آمريکايي در عراق نيز در گفت و گو با نيويورک تايمز٬ بر اين مسئله تاکيد کرده است که آمريکا هيچ همکاري نظامي با نيروهاي شيعه و يا نيروهاي تحت رهبري ايران در عراق ندارد و اگر قرار باشد اتفاقي هم بيفتد ٬ اين ارتش عراق است که بايد هماهنگي لازم را صورت دهد.

از روز يکشنبه که حصر آمرلي شکسته شده و شيعيان اين منطقه به عنوان نماد مقاومت در کل دنيا معروف شده‌اند٬ آمريکا سعي دارد با استفاده از فضاي رسانه اي به وجود آمده بر ضرورت حضور نظامي خود در عراق تاکيد کند و استفاده از اين مانور تبليغاتي و ادعاي حضور داشتن در اين عمليات بزرگ نظامي ٬ از جمله راهکارهاي ارتش ايالات متحده براي توجيه حضورش در عراق است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html